tisdag 18 december 2012

Packning pågår

Börjat packa resväskorna inför resan upp till Bergsjö. Och även flyttkartongerna inför flytten i slutet av januari. Däremellan försöker jag roa en liten Signe som helst av allt bara vill vara med mamma och göra precis och exakt allt det mamma gör. Ja, det kan bli påfrestande ibland ... tur hon är så söt så man snabbt glömmer allt gnäll och kläng!

Förstår bara inte vart detta år tog vägen. Så mycket som har hänt på ett år, inte bara i vår lilla familj utan även bland våra vänner. Ja, det är bara att konstatera att det är förändringarnas år nu. Konstigast av allt är nog att vi ska flytta till Bergsjö (ja, nu är det bara tillfälligt, vi har ju tänkt Hudik till slut), den där längtan hem som har gnagt i mig är snart borta. Men då vet jag ju att jag kommer längta ihjäl mig till Stockholm istället. Sån är jag, gräset är alltid lite lite grönare på andra sidan. Men, det ser jag som något positivt, utan den inställningen hade jag knappast sett mig om i världen, och jag hade inte varit den jag är idag. Har redan en resa ner till Stockholm planerad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar