söndag 17 februari 2013

Hur mycket hinner man klämma in på en vecka?

Jo, ganska så mycket har jag märkt. Känns inte som att det varit en lugn stund denna vecka, ja inte ens sedan vi flyttade upp har det varit det. Det blir en helt annan vardag här uppe. Att få spontanbesök av Signes far- eller morföräldrar en eftermiddag mitt i veckan har vi ju inte varit bortskämda med.

Denna vecka har det varit något inbokat varje dag, och det känns som att jag knappt varit hemma något. Men det är så roligt att det faktiskt händer massa, att livet tar nya vändningar och det känns riktigt bra. Mottot för i år är att jag ska bli starkare i mig själv och må bra. Inte låta mig påverkas av negativa tankar på samma sätt som tidigare (ja, jag är ju en sådan som kan älta saker i tid och evighet, inte alls bra för psyket). Ett helt rimligt mål tycker jag!

Denna vecka har jag helt och hållet följt mitt mål. Bara tänkt positivt och det har helt klart resulterat i en piggare vardag. Jag har prioriterat träning på kvällarna, träffat nya och gamla vänner (brunch med Maria med familj idag var ett väldigt bra beslut, värsta bästa söndagshänget), fixat och donat lite här hemma och igår var det dop för söta Svea.

Veckan som kommer blir förhoppningsvis lika bra. Vi börjar med lekdejt imorgon hos Märta, så vi får en riktigt bra start på veckan.

1 kommentar:

  1. Och vi är super lyckliga som fick tillbringa denna söndag med er!! Söndagar är väldigt underskattade, så underbara söndagar kan vara! :)

    Tack snälla ni!!
    Kram

    SvaraRadera